Jenny Helene » Travells
Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv

Arkiv for kategorien 'Travells'

Processed with VSCOcam with q3 preset

I sommer har jeg kun vært i Norge. Kun vært i Norge. Jeg trodde det skulle bli en passe kjip og kjedelig sommer, men det har ikke vært tilfellet. Jeg har vært på noen av de flotteste stedene jeg kan tenke meg. Jeg har gått en del på fjellet, fått med meg noen helt vilt fine solnedganger og sett de mest mystiske tåkelagene. Ah, Norge altså. Sukk.

Processed with VSCOcam with q10 preset

IMG_9740 IMG_9738Kjøpte disse fine Dr. Martens på en butikk i Rennes. Utrolig fine. Jeg har lett etter lave Martens i butikker lenge nå, så ble utrolig glad da jeg fant de i Frankrike. Har begynt å gå de inn nå. Har fått gnagsår allerede, men satser på at om ikke så alt for lenge har skinnet myknet seg og formet seg etter foten min slik at jeg ikke får gnagsår lenger. Disse kan jeg bruke til alle antrekk omtrent. Og jeg kan bruke de både på vinter og sommer – året rundt. Elsker de gule sømmene rundt.

Hei dere! Nå er klokken snart halv elleve, og jeg er godt plantet i senga etter en lang dag med reising. Jeg har tatt noen bilder med speilrefleks som jeg viser dere senere. Det har vært noen intense, spennende og innholdsrike dager i Rennes og Paris. Akkurat nå har jeg pakket ut av kofferten og prøvd å planlegge uken litt. Kan ikke tro at høstferien allerede er over. Dagene har rast avgårde. Klarer såvidt å henge med. Tror faktisk ikke en ferie har gått så fort for min del. Føles det ut som, da. Uansett, her har dere en liten smakebit fra turen fra Instagrammen min! Enda flere bilder kommer senere.

instaparis21. Ett stk fornøyd Jenny. 2. Kjøpte mitt første Vogue-magasin på flyplassen! Men det skal sies at det var på over 300 sider, der ca. 20 av de var tekst og resten reklame/bilder, haha. 3. Lunsj i Rennes. 4. Eiffeltårnet!!instaparis1. Selfies tatt på flyet. Fikk ikke sove. Kjedet meg noe enormt. 2. Gikk amok på Galaries Lafayette, som er det mest kjente og populære handlesenteret i Paris. Det er da man tror at man skal gå amok i klesbutikkene – men nei der tok dere feil. Jeg endte opp i bokhandelen hvor jeg hamstret fiiine notatbøker, kort og andre bøker. 3. Facehunter – en bok jeg kjøpte. Boken er laget av såkalt »Facehunter» som reiser verden rundt og plukker opp gatemote. Masse bilder, mange forskjellige klesstiler, mye inspirasjon. Me likes! 4. Arc de Triomphe! Eller Triumfbuen som vi sier på norsk.

@jennyheleneak

IMG_3703Nå har jeg endelig pakket ferdig, og er klar til å ta flyet til Paris imorgen. Gleder meg så vannvittig mye. Har aldri vært i Frankrike før, så dette blir spennende. Har skrevet ned noen gloser jeg husker fra ungdomskolen + noen jeg fikk av søsteren min, hehe. Må jo prøve litt, da. Jeg skal få bo i kollektivet søsteren min bor i, der det bor både franskmenn og folk fra andre land. Det blir koselig. I morgen kveld skal vi spise middag hos en kollega av Astrid og familien hennes. Det blir intressant å se litt på innsiden av en fransk familie, og et franskt hjem. Nå skal jeg se en episode av Pretty Little Liars, dusje og fikse håret, før jeg helt sikkert kommer til å se enda mer PLL før jeg legger meg.

IMG_3027ubrella IMG_3047hei IMG_3057ocean

Hei på dere! Nå er den andre dagen på Kreta over! Det er utrolig fint her, og jeg må få sagt at temperaturen er perfekt! Det er mellom 25-32 grader her og deilig vind. Kan ikke klage på det vel!? I dag har vi vært på stranden hele dagen og sløva, og deretter gått ut på kvelden for å spise middag.

IMG_2920_2 IMG_2900_2

Byen vi er i heter Chania, og er utrolig sjarmerende by med gamle bygninger og ruiner fra 1200 år e.K. Grekerne her er kjempehyggelige og gir oss kjempegod service!

I går var det en god del vind, så istedenfor å dra på stranden dro vi til det andre hotellet som det hotellet vi bor på er ’’koblet’’ sammen med. Det ligger bare 60 meter unna der vi bor, så vi tuslet oss bort dit og la oss med bassenget. Helt fram til klokken var ca. halv sju lå vi der. Jeg som hadde tenkt å lese bok, klarte selvfølgelig ikke det fordi det var musikk med bassenget, og jeg er så sær at jeg MÅ ha det helt stille rundt meg når jeg leser. Klarer ikke få med meg noe som helst når det er andre lyder rundt meg. Heldigvis fikk jeg lest hundre sider av »Jenta på klippen» idag. Da jeg ikke fikk lest igår gikk jeg heller og kjøpte meg en bademadrass som jeg lå på i bassenget og solte meg på. Deilig!

IMG_2835_2IMG_2863_2IMG_2952_2IMG_2799_2

På kvelden dro vi til gamlebyen i Chania og spiste mousakka, noe som ble totalt kræsj. Jeg lover dere: Mamma lager mousakka som er en million gange trillion ganger bedre enn den du får på restaurantene her. Har funnet ut at mat jeg elsker som jeg får hjemme, er det ikke lurt å kjøpe på restauranter. Blir like skuffa hver eneste gang. Tusle rundt i søte, små butikker der de selger falske merkevarer, suvenirer og annet stæsj gjorde vi også.

Nå skal vi tilbake til hotellet og legge oss! Imorgen kommer storesøster til Kreta også, hurra! Kommer flere oppdateringer etter hvert! Vii snakkes!

Skjermbilde 2013-06-12 kl. 10.45.32crete8Bilder tatt fra Google

Hei dere! Har dere sett det nye designet? Er kjempefornøyd! Forandring fryder. Det er faktisk først nå jeg har fått et eget design. Men tilbake til overskriften; Er så skolelei at jeg nesten ikke kan beskrive det. Kjenner det skal bli deilig med sommerferie snart, men samtidig gruer jeg meg. Kjæresten min skal reise ett år til USA,  noe som kommer til å bli veldig utfordrende, men vi skal klare det! I går bestilte pappa familietur til Kreta, ahhh. Blir fin start på ferien etter at Stian har dratt. Så slipper jeg å være hjemme og deppe, haha.  Syden, varme, sol, strand, restaurant på kveldene, lese bøker og høre på sommermusikk skal bli deilig. I år skal jeg bli skikkelig brun. Det sier jeg hver gang jeg skal til syden. Bruker som regel å bli svart på ryggen og bleik foran. Typisk meg. Jeg har en tendens til å sovne på magen når jeg hører på musikk på stranda, haha.  Hva skal dere i sommer?

This summer I am going to spend ten days in Crete. Can’t wait to relax on the beach and listen to nice music, get some tan and read books!